경영 삶의이야기

■ 소로스( SOROS CHENG ) / 경쟁자가 아닌 고객에 집착하라

SOROS CHENG 2021. 4. 13. 13:09

■ 소로스( SOROS CHENG ) / 경쟁자가 아닌 고객에 집착하라

 

저는 매일 아침 두려움 속에서 눈을 뜨라고 직원들에게 끊임없이 상기 시킵니다.

경쟁이 아닌 고객에 대한 두려움 속에서 말입니다.

우리 회사의 핵심은 경쟁 집착이 아닌 고객 집착입니다.

고객 중심적인 것의 장점은 고객이 결코 만족을 모른다는 데 있죠.

고객은 언제나 더 많은 것을 바라고, 그렇게 함으로써 우리를 다그칩니다.

- 제프 베조스, 아마존 창업 회장

 

“아마존의 오늘이 있게 해준 가장 중요한 원칙은 경쟁자가 아닌 고객에 대한 강박적인 집착입니다. 고객들의 특성 중 제가 사랑해마지 않는 하나가 있습니다.

결코 만족하지 않는다는 것이죠. 고객의 기대는 멈춰있지 않고 계속 높아집니다.

그들이 아마존의 충성고객이 되는 것은 아마존 보다 더 나은 서비스를 제공하는

다른 회사가 등장하기 직전까지 만이라는 점을 우리는 잘 알고 있습니다.”

 

■ 소로스( SOROS CHENG ) STORY

농 수 축산물 생활용품 수출 도매

신축 연대보증 모텔 호텔 용도변경

▶ 신용카드 유 무선 포스 가맹점 모집( 무료 공급 설치 )

http://blog.daum.net/asamikorea

Corona 19 Goods Export  검 색 ; Search 소로스도시개발 (SOROS CHENG)

Export of agricultural, fishery, house goods.

Proposal for investment in Korea for foreigners.

Investment Korea, immigration, cooperation, financial projects, donation visa issuance.

asamikorea@hotmail.com

https://blog.naver.com/asamikorea

 

SOROS CHENG / Obsessed with non-competitors

 

I constantly remind my employees to open their eyes in fear every morning.

Not in competition, but in fear of customers.

The core of our company is customer obsession, not competitive obsession.

The advantage of being customer-centric is that customers never get satisfied.

Customers always want more and push us by doing so.

- Jeff Bezos, founder of Amazon

 

"The most important principle that allowed Amazon today is its obsessive obsession with customers, not competitors.

There is one characteristic of customers that I love.

I'm never satisfied. Customer expectations continue to rise without stopping.

We understand that they are loyal customers of Amazon until just before another company emerges that provides better service than Amazon."