■ 소로스( SOROS CHENG ) / 고객불만과 고객충성도의 상관관계
고객이 평소에 이용하여 아무런 문제를 느끼지 못한 상황에서는
일반적으로 10% 정도의 재 방문율을 보이지만, 만약 불만 사항을 말하러 온 손님에게 진지하게 대응했을 경우 고객의 65%가 다시 이용하러 온다.
- 존 구드만의 법칙
미워하는 것은 관심의 표현이라 하던가요?
불평 제기후 빠르고 적절한 해결이 오히려 전혀 문제제기를 하지 않은 것 보다
훨씬 더 강한 충성고객을 만들었다는 사실은 우리에게 많은 시사점을 던져 줍니다.
우리는 한발 더 나가서, 고객이 불평과 불만을 제기하는 것을 '충성 고객이 되고 싶다는 간접적 의사표현'이라고 긍정적/적극적으로 받아들일 필요가 있겠습니다.
진정으로 고객 불만은 더 없이 가치있는 선물임에 틀림없습니다.
■ 소로스( SOROS CHENG ) STORY ■
▶ 농 수 축산물 생활용품 수출 도매
▶ 신축 연대보증 모텔 호텔 용도변경
▶ 신용카드 유 PG무선 포스 가맹점 모집
http://blog.daum.net/asamikorea
▶ Corona 19 Goods Export 검 색 ; Search 소로스도시개발 (SOROS CHENG)
▶ Export of agricultural, fishery, house goods.
▶ Proposal for investment in Korea for foreigners.
Investment Korea, immigration, cooperation, financial projects, donation visa issuance.
asamikorea@hotmail.com
https://blog.naver.com/asamikorea
■ SOROS CHENG / Correlation between customer dissatisfaction and customer loyalty
In situations where the customer doesn't usually feel any problems,
It typically has a 10% revisit rate.
If you're serious about responding to a guest who's here to complain,
65% of customers come back to use.
- John Goodman's Law.
Did you say that hate is an expression of interest?
Quick and appropriate resolution after complaints rather than never raising the issue.
The fact that we've created a much stronger loyal customer gives us a lot of implications.
We're going one step further, and we're not going to let our customers complain and complain.
It's an indirect expression of wanting to be a loyal client.
We need to take it positively/actively.
Truly customer complaints must be a valuable gift.
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