경영 삶의이야기

■ 소로스( SOROS CHENG ) / 고객불만과 고객충성도의 상관관계

SOROS CHENG 2021. 5. 14. 12:44

■ 소로스( SOROS CHENG ) / 고객불만과 고객충성도의 상관관계

 

고객이 평소에 이용하여 아무런 문제를 느끼지 못한 상황에서는

일반적으로 10% 정도의 재 방문율을 보이지만, 만약 불만 사항을 말하러 온 손님에게 진지하게 대응했을 경우 고객의 65%가 다시 이용하러 온다.

- 존 구드만의 법칙

 

미워하는 것은 관심의 표현이라 하던가요?

불평 제기후 빠르고 적절한 해결이 오히려 전혀 문제제기를 하지 않은 것 보다

훨씬 더 강한 충성고객을 만들었다는 사실은 우리에게 많은 시사점을 던져 줍니다.

우리는 한발 더 나가서, 고객이 불평과 불만을 제기하는 것을 '충성 고객이 되고 싶다는 간접적 의사표현'이라고 긍정적/적극적으로 받아들일 필요가 있겠습니다.

진정으로 고객 불만은 더 없이 가치있는 선물임에 틀림없습니다.

 

■ 소로스( SOROS CHENG ) STORY

농 수 축산물 생활용품 수출 도매

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http://blog.daum.net/asamikorea

Corona 19 Goods Export  검 색 ; Search 소로스도시개발 (SOROS CHENG)

Export of agricultural, fishery, house goods.

Proposal for investment in Korea for foreigners.

Investment Korea, immigration, cooperation, financial projects, donation visa issuance.

asamikorea@hotmail.com

https://blog.naver.com/asamikorea

SOROS CHENG / Correlation between customer dissatisfaction and customer loyalty

 

In situations where the customer doesn't usually feel any problems,

It typically has a 10% revisit rate.

If you're serious about responding to a guest who's here to complain,

65% of customers come back to use.

- John Goodman's Law.

 

Did you say that hate is an expression of interest?

Quick and appropriate resolution after complaints rather than never raising the issue.

The fact that we've created a much stronger loyal customer gives us a lot of implications.

We're going one step further, and we're not going to let our customers complain and complain.

It's an indirect expression of wanting to be a loyal client.

We need to take it positively/actively.

Truly customer complaints must be a valuable gift.